Dostępnych jest wiele szerokości łyżek do materiałów sypkich : 1.850 mm (0,976 m3 objętości licząc do krawędzi) i 2.400 mm (1,265 m3 objętości licząc do krawędzi)
Są 4 rozmiary szerokości dostępnych łyżek uniwersalnych : 1.600 mm (0,538 m3 objętości licząc do krawędzi), 1.850 mm (0,622 m3 objętości licząc do krawędzi), 2 100 mm (0,706 m3 objętości licząc do krawędzi) i 2.400 mm (0,807 m3).
Dostępne szerokości łyżek do materiałów ciężkich : 1.600 mm (0,512m3 objętości licząc do krawędzi) i 2.100 mm (0,672 m3 objętości licząc do krawędzi)
Chwytak do balotów okrągłych, przygotowany do balotów o średnicy zewnętrznej od 900 mm do 1.900 mm.
Widły do bel z trzema zębami, szerokość 1.500 mm.
Widły do palet, maksymalne obciążenie 2.000 kg, długość wideł 1.100 mm.
Dostępne szerokości dla wideł do kiszonki: 1.500 mm i 2.100 mm.
Dwie dostępne szerokości szufli z chwytakiem do kiszonki: 1.800 mm (1,00 m3 objętości licząc do krawędzi) i 2.200 mm (1,25 m3 objętości licząc do krawędzi).
Dzięki zastosowaniu pierścieni przegubów o dużych gabarytach, połączenia nie mają luzów, ich trwałość jest wyjątkowa a ich zużycie bardzo ograniczone. Osie przegubów pierścieniowych zostały wykonane z brązu o wysokiej jakości, dysponują one zapasem smaru.
Części służące do mocowania ładowacza czołowego na ciągniku zostały specjalnie zaprojektowane dla ciągników Fendt Vario, w taki sposób, aby wszystkie punkty konserwacyjne były dostępne, nawet gdy ładowacz czołowy jest zamocowany na ciągniku. Przykładowo, podczas projektowania ramion mocujących uwzględniony został dostęp do miernika poziomu oleju.
Obciążniki tylnych kół są dostępne w przypadku konieczności zoptymalizowania obciążenia z tyłu ciągnika. Są one montowane wraz z przetestowanym i sprawdzonym układem mocowania Fendt.
Uniwersalne obciążniki na tylnym podnośniku ciagnika stanowią integralną część układu dociążającego.
Model | |||
---|---|---|---|
Cargo 3 X | 65 200 V | 300 V | |
Cargo 3 X | 70 300 V | ||
Cargo 4 X | 75 300 V | 500 V | |
Cargo 4 X | 80 500 V | ||
Cargo 4 X | 85 700 V * | ||
Cargo 5 X | 85 700 V | ||
Cargo 5 X | 90 700 V |
* Ogumienie aż do 28 cali.
Rozwijanie wszystkich produktów Fendt opiera się na jednej podstawowej zasadzie: na najwyższej jakości. Jednym z głównych celów do osiągnięcia podczas projektowania ładowacza Cargo było przygotowanie go do doskonałego przystosowania do współpracy z ciągnikiem. Charakterystyka techniczna oraz ogólna budowa ciągnika podobnie jak i samego ładowacza czołowego zostały najlepiej do siebie dopasowane.
Kinematyka Z
Kolejnym dowodem na doskonałą integrację ładowacza Cargo z ciągnikami Fendt Vario jest jego znakomita i sprawdzona geometria i układ równoległoboczny uzyskane dzięki kinematyce Z. Gwarantuje ona nieporównywalne pole widzenia. Dzięki równoległobokowi współpracujący z ładowaczem osprzęt utrzymuje swoją pozycję na całej wysokości podnoszenia. Pozycja może być kontrolowana przez cały czas dzięki wskaźnikowi kąta przechylenia.
Łatwy doposażania jak i w przypadku prac konserwacyjnych
Wszystkie podzespoły instalacji hydraulicznej są umieszczone w poprzecznej rurze i przez to doskonale chronione przed zabrudzeniem i uszkodzeniami mechanicznymi. Łatwy dostęp do przewodów i rozdzielaczy hydraulicznych jest również gwarantowany w przypadku późniejszego doposażania jak i w przypadku prac konserwacyjnych.
Technologia na usługach szybkiego przyczepiania i odczepiania ładowacza
Nowy układ Cargo-Lock Fendt umożliwia łatwe i szybkie przyczepianie oraz odczepianie ładowacza. Wielozłącze również pozwala na zaoszczędzenie czasu. Umożliwia ono podłączenie wszystkich przewodów elektrycznych i hydraulicznych jednym ruchem.
Z Cargo-Lock to naprawdę jest łatwe!
Dzięki układowi mocowania z pół-automatyczną blokadą unika się konieczności wprowadzania sworzni blokujących, co często okazywało się bardzo trudną do przeprowadzenia czynnością. Układ upraszcza przyczepianie i odczepianie ładowacza. Wskaźniki umieszczone wewnątrz słupków ładowacza umożliwiają operatorowi przez cały czas obserwowanie stanu układu blokującego z kabiny ciągnika.
Pomysłowe wielozłącze
Wystarczy jeden ruch ręką, aby podłączyć wszystkie przewody hydrauliczne i elektryczne. Dzięki wielozłączu znajdującemu się w seryjnym wyposażeniu, został rozwiązany problem ze źle podłączanymi przewodami i wyciekami. Teraz odłączanie jest łatwe i czyste. Nawet w przypadku, gdy w instalacji hydraulicznej ładowacza wciąż znajduje się nadmierne ciśnienie, wynikające na przykład ze zbyt długiego wystawienia na słońce, ładowacz Cargo może być podłączony bez problemu.
Doskonała stabilność
Podpory spoczynkowe zostały zaprojektowane na nowo. Ustawienia ręczne zostały wyeliminowane, dzięki czemu uzyskano oszczędność na czasie. Nie ma już konieczności ręcznego wprowadzania sworzni i zawleczek. Podpory spoczynkowe są wyposażone w automatyczną regulację, posiadają zwartą budowę i są zintegrowane z ramą ładowacza.
Pół-automatyczne ryglowanie narzędzi
Narzędzia mogą być łatwo odryglowane jedną ręką za pomocą dźwigni umieszczonej na ramie szybkosprzęgu. Podczas mocowania osprzętu, może być on automatycznie zablokowany poprzez wykonanie ruchu podbierającego.
Hydrauliczna blokada narzędzi
Operator może przyczepiać i odczepiać narzędzia z wykorzystaniem układu hydraulicznego, wystarczy użyć przycisku w kabinie ciągnika, aby zmiana osprzętu była przeprowadzona szybko, bez konieczności opuszczania kabiny ciągnika. Wskaźniki blokady sygnalizują operatorowi, czy narzędzie jest zablokowane z obu stron (nie dotyczy modelu 3X).
Fendt proponuje teraz nowe ładowacze czołowe CargoProfi, przeznaczone dla serii ciągników Fendt 500 i 700 Vario. Czujniki zamocowane w ramie umożliwiają obsługę całkowicie nowych funkcji, przykładowo takich jak funkcja ważenia oraz funkcja pamięci. Ładowacz czołowy Fendt CargoProfi umożliwia w ten sposób przeprowadzenie optymalnych ustawień, aby uzyskać doskonałą obsługę i w pełni bezpieczną pracę.
Nowy ładowacz czołowy Fendt CargoProfi, dostępny w modelach w4X/80, 5X85 i 5X90 to logiczna ewolucja zestawu ciągnik/ładowacz czołowy. Ładowacz czołowy jest wyposażony w nowy system czujnika pomiarowego i kątowego a także w oprogramowanie analizujące dla zapisu i przetwarzania zarówno ustawień jak i danych, które są wyświetlane na ekranie terminalu Vario.
Osiągane korzyści przekonują w pełni. Na przykład możliwość ograniczenia kąta wysypu podczas załadunku bardzo wysokich przyczep. Amortyzacja na końcu zakresu ruchu łyżki zapewnia płynne unoszenie, bez wstrząsów ładowacza czołowego, a to zmniejsza ilość strat wolno wysypującego się materiału. Funkcja pamięci jest szczególnie praktyczna podczas wykonywania bieżących prac; przykładowo, możliwe jest automatyczne przywrócenie dolnej pozycji poziomej. Funkcja ważenia pozwala na kontrolowanie ciężaru załadunku.
Funkcje ładowacza CargoProfi ułatwiają pracę dzięki inteligentnym wstępnym ustawieniom. Umożliwia to operatorom ograniczenie wysokości unoszenia oraz kąta wysypu. To bardzo ważne rozwiązanie, mające zastosowanie w niskich budynkach lub podczas załadunku wysokich przyczep. Dzięki funkcji pamięci, pozycje ramy ładowacza i osprzętu mogą być zapamiętane dla bieżących czynności i przywołane w późniejszym czasie.
Ładowacz CargoProfi posada funkcję szybkiego wytrząsania, aby każdy ubity materiał mógł całkowicie wysypać się z łyżki do materiałów sypkich. Rozłożony w łyżce materiał jest zachowany, straty wynikające z wolnego wysypywania się są zredukowane do minimum dzięki nowemu układowi amortyzacji na końcu zakresu ruchu łyżki. Wydatek instalacji hydraulicznej jest automatycznie zredukowany wraz ze zbliżaniem się do najwyższej lub najniższej pozycji, które ładowacz czołowy osiąga bez wstrząsów.
Ekskluzywna funkcja ważenia ładowacza CargoProfi umożliwia zapisanie jednostkowego i zsumowanego ciężaru materiału. Dzięki temu mogą Państwo całkowicie kontrolować ciężar i całkowite obciążenie ciągnika w transporcie, aby móc załadować na przykład ziarno z bardzo dużą precyzją. Funkcja ważenia jest całkowicie wbudowana w układ działania ciągnika Fendt Vario i jest uruchamiana za pomocą przycisku. Informacje są zawsze dostępne i wyświetlane na terminalu Vario.
Ustawienia ładowacza CargoProfi odbywają się ręcznie i intuicyjnie za pomocą terminalu Vario.
Terminal Vario i oprogramowanie analizujące ładowacza są połączone za pomocą wtyczki ładowacza CargoProfi.
Czujniki dla funkcji ładowacza Cargo Profi znajdują się po prawej stronie, w bezpiecznej pozycji.
Dwa czujniki ciśnienia w poprzecznej rurze umożliwiają działanie funkcji ważenia na ładowaczu CargoProfi.
Ładowacz czołowy Fendt Cargo został tak zaprojektowany, aby komfort prowadzenia był najwyższy. Ciągniki FENDT Vario oferują znakomite pole widzenia. Dzięki temu operator ciągnika może w optymalny sposób wykorzystać ładowacz czołowy. Inteligentny układ amortyzacji i zawieszenia chroni Państwa ładowacz czołowy, ciągnik oraz to, co jest najważniejsze: Państwa zdrowie.
Dzięki szerokiej ramie nośnej i mocnej rurze poprzecznej, cała struktura ładowacza czołowego jest przygotowana do zapewnienia odsłoniętego pola widzenia. Przewody hydrauliczne są chronione dzięki ich ułożeniu w ramie, to również wpływa na uzyskanie lepszej widoczności. Jeśli operator chciałby otworzyć przednią szybę ciągnika podczas pracy z ładowaczem czołowym, to jest to możliwe dzięki specjalnie rozplanowanym punktom mocowania ramy ładowacza (nie dotyczy modelu 3X/65).
Podczas przeprowadzania prac z ładowaczem czołowym, najważniejsze jest mieć wszystko w zasięgu wzroku. Ciągniki Fendt Vario oferują optymalne pole widzenia zarówno do góry jak i w dół. Serie ciągników 500 i 700 Vario są wyposażone w kabinę VisioPlus: a dzięki temu w nadzwyczajne pole widzenia i przestrzeń. Przednia szyba kabiny jest specjalnie zagięta aż do dachu, a to umożliwia uzyskanie odsłoniętego pola widzenia pod kątem 77 stopni na uniesiony ładowacz czołowy.
Ciągniki serii 500 i 700 Vario są wyposażone w kabinę VisioPlus, która wyróżnia się dzięki specjalnie zakrzywionej aż po sam dach przedniej szybie. Kąt pola widzenia jest znacznie większy, a widoczność na ładowacz czołowy jest panoramiczna, nawet gdy ładowacz jest uniesiony. Pole widzenia w dół jest również zoptymalizowane i oferuje wyjątkową widoczność na przednie koła ciągnika.
Przeszklony dach, standardowo w ciągnikach serii 200 Vario i opcjonalnie w ciągnikach serii 300 Vario, oferuje optymalne pole widzenia na uniesiony ładowacz czołowy.
Ładowacz czołowy bez układu amortyzacji:
wszystkie uderzenia są przenoszone na ciągnik.
Ładowacz czołowy z układem amortyzacji :
zbiorniki z azotem są wyposażone w membranę, działają jak amortyzatory, ograniczają przenoszenie wstrząsów na ciągnik. Zintegrowana z ładowaczem amortyzacja (1), połączona z amortyzacją przedniej osi ciągnika (2) i amortyzacją kabiny (3), to gwarancja najwyższego komfortu jazdy.
Funkcja szybkiego uruchamiania jazdy do tyłu, zamontowana w Państwa ciągniku Vario, umożliwia szybką i łatwą zmianę kierunku jazdy. Wykorzystując tryb jazdy z użyciem pedału przyspieszenia, możliwemu dzięki systemowi TMS, obie ręce są wolne, lewa ręka zajmuje się zmianą kierunku jazdy ciągnika natomiast prawa ręka zajmuje się obsługą ładowacza czołowego Cargo.
Wysoka czułość i precyzja działania
Będą Państwo zachwyceni łatwością obsługi ładowacza czołowego, gdyż jest on doskonale zintegrowany z ciągnikiem Fendt Vario. Możliwe jest sterowanie dwoma rozdzielaczami hydraulicznymi z dużą precyzją, bez przemieszczania ręki, dzięki dźwigni krzyżowej znajdującej się w seryjnym wyposażeniu.
Komfortowa obsługa ładowacza Cargo
Kompleksowa obsługa osprzętu może być przeprowadzana z wykorzystaniem trzeciej i czwartej opcjonalnej funkcji. Funkcje są uruchamiane i obsługiwane za pomocą przycisków, umieszczonych na dźwigni krzyżowej. W wyposażeniu opcjonalnym możliwa jest hydrauliczna blokada narzędzia oraz amortyzacja ładowacza (opcja), które również mogą być wygodnie uruchamiane z kabiny operatora.
-
Rozmieszczenie urządzeń sterujących oferuje optymalną ergonomię. Terminal Vario umożliwia wgląd na cały zestaw w jasny sposób, na wszystkich ekranach kontrolnych. Rozmieszczenie urządzeń sterujących oferuje optymalną ergonomię. Terminal Vario umożliwia wgląd na cały zestaw w jasny sposób, na wszystkich ekranach kontrolnych.