Wydajność i osiągi
- Zamontowany z boku maszyny silnik JCB o mocy 109KM / 125KM lub 145 KM w połączeniu z osiami JCB i przekładnią stanowią niezawodny zespół napędowy o wysokich osiągach.
- Szybka zmiana trybu sterowania wszystkimi kołami pozwala na łatwe przejście ze sterowania skrętem przednimi kołami do trybu "kraba". Promień skrętu wynoszący 3,7 metra ułatwia manewrowanie.
- Zasięg do przodu wynosi 3,7 metra, udźwig 4,1 ton i wysokość podnoszenia 7 metrów.
- Główny układ hydrauliczny zasilany jest pompą wielotłoczkową o zmiennym przepływie o wydajności 140l/min, zapewniając szybkie cykle robocze.
Układ napędowy
- Maszyny Agri i Agri plus posiadają 4-biegową skrzynię biegów, która pozwala na zmianę biegów podczas jazdy co zapewnia szybsze wykonywanie cykli roboczych. Maszyna w wersji Agri Super posiada 6-biegową skrzynia biegów z "blokadą momentu" na 5 i 6 biegu dla zapewnienia optymalnych parametrów jazdy. Układ amortyzacji ramienia teleskopowego, kótry jest standardowym wyposażeniem modeli super, skutecznie tłumi i amortyzuje naprężenia powstałe podczas transportu zwłaszcza z ładunkiem.
- Nowa 6 biegowa skrzynia biegów z "blokadą mementu" zapewnia trzy tryby pracy: Eco, Power i Field które mogą wyć wybierane w zależności od potrzeby bieżącego zastosowania maszyny.
- Maszyna wyposażona jest w wiele elementów zapewniających bezpieczeństwo pracy takich jak zawory zabezpieczające przez niekontrolowanym opadnięcie wysięgnika i ruchem sań wideł, wskaźnikiem obciążenia umieszczonym w kabinie, mówiący o stabilności maszyny w kierunku do przodu. Maszyna posiada blokadę uruchomienia silnika przy wybranym kierunku jazdy. Załączenie hamulca powoduje automatyczne rozłączenie napędu.
- Dokonała widoczność dookoła maszyny, dzięki nisko umocowanemu wysięgnikowi, pozwala na większą pewność wykonywania szybkich ruchów maszyną, a jednocześnie zachowanie bezpieczeństwa.
- Ostrzeżenie dźwiękowe i za pomocą kontrolek dają operatorowi natychmiastową informację o stanie silnika i układu napędowego.
Niezawodność i trwałość
- Silna i wytrzymała konstrukcja wysięgnika jest cechą charakterystyczną ładowarek JCB.Materiał wewnętrzny wysięgnika wyprowadzony został do przodu i sformowano z niego czoło wysięgnika. Miejsce to stanowi krytyczny punkt konstrukcyjny dla aplikacji kopania. Konstrukcja JCB rozkłada naprężenia poprzez wysięgnik, eliminując zmęczenie materiałowe i ryzyko potencjalnego uszkodzenia czoła wysięgnika. Element wewnętrzny i zewnętrzny wysięgnika mają zawsze ponad metrowej długości wspólne powierzchnie styku, co zapobiega odkształceniu się wysięgnika i jego potencjalnemu uszkodzeniu.
- Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałego polietylenu zamiast blachy, w miejscach najbardziej narażonych na zarysowania, zminimalizowano możliwości uszkodzenia powłok lakierniczych.
- Niewielkie tarcie, trwałe okładziny oraz długi i wynoszący 500 motogodzin okres między smarowaniami wysięgnika i obsługami technicznymi silnika ograniczają koszty eksploatacji i zapewniają dużą pewność działania maszyny.
Komfort pracy operatora
- Przestrzenna kabina zwiększa komfort pracy i zmniejsza zmęczenie operatora. Nisko umieszczone wskaźniki i elementy sterowania oraz duże okno dachowe pozwalają na doskonałą widoczność do przodu i do tyłu. Zapewnia to operatorowi dobrą widoczność wysięgnika podczas pracy.
- Znaczne przeszklenie kabiny i błotniki mocowane do osi pozwalają operatorowi na nieprzesłonięty widok kierunku obracania się kół.