Duża moc – niskie zużycie paliwa Fendt iD.
Koncepcja silnika niskoobrotowego Fendt iD. Kierowca ciągnika Fendt 1000 Vario nie musi już pilnować optymalnej prędkości obrotowej silnika. Ciągnik dobiera idealne obroty automatycznie. Silnik ciągnika Fendt 1000 Vario zawsze pracuje w zakresie maksymalnego momentu obrotowego zapewniając najniższe zużycie paliwa, co oznacza, że duża moc dostarczana jest już przy niskich obrotach. Koncepcja „wysoki moment obrotowy i niska prędkość silnika” leży u podstaw doskonale zintegrowanej konstrukcji wszystkich podzespołów pojazdu, w tym silnika, przekładni, wentylatora, układu hydraulicznego oraz wszystkich drugorzędnych urządzeń, przystosowanych do pracy przy niskiej prędkości silnika.
Jak działa Fendt iD
Cała technologia układu napędowego w ciągniku Fendt 1000 Vario została zaprojektowana z myślą o uzyskaniu ekonomicznej optymalności. Silniki o dużej pojemności z turbosprężarką VTG osiągają swoją olbrzymią moc przy niskich obrotach. Przekładnia i zmienny napęd na cztery koła zapewniają idealną dystrybucję mocy w optymalnym zakresie zużycia paliwa. Koncepcja chłodzenia (Concentric Air System, CAS) oraz wentylator tłoczący o wysokiej wydajności odpowiadają za odpowiednie chłodzenie wszystkich wymienników ciepła, zwiększając tym samym ogólną wydajność systemu. Wszystkie urządzenia odbiorcze, takie jak klimatyzacja, kompresor i alternator są skoordynowane z niskimi obrotami silnika w celu ograniczenia ich zużywania się.
Wysoki moment obrotowy – niskie zużycie paliwa
Koncepcja niskoobrotowego silnika Fendt iD pozwala uzyskać stałe niskie zużycie paliwa i wydłużyć okres eksploatacji pojazdu. Silnik ciągnika Fendt 1000 Vario pracuje z prędkością od 650 do 1700 obr./min. W podstawowym zakresie roboczym prędkość obrotowa wynosi od 1100 do 1500 obr./min, nie powodując nadmiernego zużycia paliwa ani zużywania elementów. Silnik ciągnika Fendt 1050 Vario zapewnia imponujący moment obrotowy 2400 Nm już przy 1100 obr./min.
Maksymalna modułowość ułatwiająca codzienne prace.
Moc ciągnika Fendt 1000 Vario plasuje go w nowym segmencie. Został zaprojektowany jako standardowy, wysokowydajny ciągnik, doskonale sprawdzający się w polu i na drodze. Zwłaszcza dla ciągników dużej mocy zalety projektowe takie jak duża zwrotność i dobra widoczność, wysoki komfort jazdy zarówno w terenie jak i po drodze, możliwość zastosowania różnego rodzaju ogumienia i zaczepów oraz niezliczone obszary zastosowań dla ciągników kołowych naprawdę się liczą.
Pierwsze wrażenie się liczy. Drugie wrażenie robi różnicę
Kabina Fendt Life Cab to perfekcyjne połączenie najnowocześniejszych elementów sterujących i komfortu. Nawet pierwszy krok w kabinie Fendt 1000 Vario robi wrażenie, ponieważ nowa konstrukcja kabiny Life Cab łączy użycie materiałów wysokiej jakości z wypróbowaną organizacją i nadzwyczajną funkcjonalnością wszystkich jej elementów. Nowe doświadczenie przestrzeni i widoczności potęguje wiele drobnych ulepszeń, dzięki którym codzienna praca wydaje się być trochę przyjemniejsza.
Najwyższa wydajność przez 365 dni w roku
Wszystkie podzespoły, od silnika, przez przekładnię, po chłodnicę i układ hydrauliczny, zostały zaprojektowane z myślą o wytrzymałości w trudnych warunkach pracy. Ich doskonałe zestrojenie zapewnia wydajne przenoszenie mocy przy minimalnym zużyciu paliwa. Zaletami ciągnika Fendt 1000 Vario są także duża zwrotność, niska masa pojazdu i wysoka ładowność. Najnowsze oprogramowanie i różnorodne interfejsy umożliwiają korzystanie z usług łączności, które podnoszą wydajność pracy dzięki szybkiej analizie danych i opcjom konserwacji dostępnym nawet podczas pracy w polu.